Jag är människa enligt Dagen!

Jag lever inte ett helnyktert liv, utan det händer alltsomoftast, att jag tar mig några glas öl eller vin. En snaps till sillen är också gott!

Om jag förstått dagens fråga i Dagen rätt, så innebär det att jag är mänsklig:

Bör pastorer vara helnyktra?

Ja, absolut(ist)                              Nej, de är ju också människor

Bakgrunden till frågan är att ett antal pastorer inom trosrörelsen skrivit under på att de ska leva ett helnyktert liv. Ett beslut, som pastorerna skall ha all heder av.

Självfallet innebär ett helnyktert liv att vara sant mänsklig. Det är inte alltid, som gamla talesätt riktigt stämmer: Ta en sup och var som folk!

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer till Jag är människa enligt Dagen!

  1. Johan Stenberg skriver:

    Ekman har diciplin i leden verkar det som. Undrar just om någon enda av trosrörelsepastorerna vägrade att skriva på.

  2. LeoH skriver:

    Det skulle säkert varit svårt för någon att säga nej till att skriva på.

Kommentera

