Vi är under belägring!

Jag har upptäckt, och det var på tiden skulle många säga, att jag är oerhört politiskt naiv! Här har jag gått i flera år och trott att majoriteten av riksdagspartierna varit stora vänner av EU, med Folkpartiet som den entusiastiska föregångaren.

Här går jag i godan ro i sommarvärmen och njuter av tillvaron, slösurfar runt på olika bloggar och mitt i allt vegeterande snubblar jag in på bloggen Utredarna och inser plötsligt att EU inte är någon vänlig samarbetspartner, utan något hotfullt.

Regering och opposition förbereder sig inför hotet och har proklamerat borgfred. Jag trodde i min enfald att borgfred enligt riksdagspartiernas uppfattning innebar att de skulle tala artigt till varandra. Utredarna visar i sin blogg vad det egentligen rör sig om: ”Med ordet borgfred menas enligt wikipedia överenskommelse mellan annars stridande parter att hålla sams inbördes för att bekämpa yttre fiende.”

Hinner vi hamstra mat innan belägringen börjar eller bör vi planera en flykt till Norge?

Andra bloggar om: , , ,

6 Responses to Vi är under belägring!

  1. Maja skriver:

    Nu är du väl glad att det sitter en major i regeringen? 🙂

  2. LeoH skriver:

    Det hade jag ingen tanke på, men nu när du säger det, känns det genast lite lugnare.:-)

  3. Maria skriver:

    Hej Det kommer svåra tider för Sverige som medlemmar i EU, du har väl läst Holger Nilssons tidskrift Flammor på nätet? och min egen sida som handlar om sådana saker, se ovan…
    Det gälelr att göra vad man kan få att stå emot trycket, bl a upplysa människor/Maria

  4. LeoH skriver:

    Jag kan inte påstå att jag läst tidskriften. Har ögnat mig genom några artiklar. Måste ärligt säga, att jag har svårt att ta till mig innehållet.

  5. Maria skriver:

    Hej..då måste jag säga att det är trist om du inte tar till dig det, för det är ju så det är, EU kryper närmare och Sverige är sålt av våra politiker… och Antikrist kommer också närmare…vill du ha märke i pannan eller på handen, det handlar om att läsa bibeln. Vi troende måste ju ha reda på vad som händer o sker…. och det är bra att vi skriver om det så att människor har chans att fatta. Maria

  6. LeoH skriver:

    Maria,om ni anser att vi lever i den tid som uppenbarelseboken beskriver, då bör ni skriva, tala och varna. Det är rent av er plikt.

Kommentera

