Hur en bra tanke i slutändan ändå blir fel.

Har efter en första läsning lagt ifrån mig Hudiksvalls Tidning(HT) och har funderingar kring dagens krönika av Fredrik Jarl. Krönikan är skriven med anledning av Michael Jackson hastiga hädanfärd. Fredrik Jarl gör en bra genomgång, på ett begränsat utrymme, av Jacksons betydelse både musikaliskt och samhälleligt. Så långt finns inget att klaga på.

Däremot blir jag något fundersam över slutet av krönikan. Fredrik Jarl skriver:

”Inte minst den sistnämnda låten har ett budskap som fler borde ta till sig. Vill du göra skillnad och nå förändring? Börja med att förändra den personen som du ser i spegeln.”

Hade krönikan slutat här, då lär jag ha lagt ifrån mig tidningen utan några djupare reflektioner. Men Fredrik Jarl slutar inte här. Han tillägger:

”Allt börjar hos dig.”

Om jag förstått budskapet rätt, borde det väl ha stått:

Allt börjar hos mig!

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

