Är det så här den omtalade debatten skall tas?

När man som jag snurrar runt på internet och läser tidningar stöter man på en hel del mycket intressanta notiser. I dag stötte jag i SvD på uppgiften att en socialdemokratisk politiker och Folkets hus föreståndaren Lars Svensson har stoppat en uthyrning med motiveringen att det räcker med ett ”invandrarbröllop” i månaden. När han sen skall förklara vad han menar med invandrarbröllop blir svaret: ”Det är rätt mycket kurder och palestinier som gifter sig. Det är något med orientaliskt ursprung, man kan ha 400-500 gäster, säger han när tidningen ber honom förklara vad ett ”invandrarbröllop” är.”

Kan någon på rak arm påminna sig andra som argumenterar på liknande sätt? Jag bara frågar. Jag skulle gärna vilja höra hur Lars Svensson tänker sig ”ta debatten!”

Bakgrundsartiklar ur Helsingborgs Dagblad: här och här.

Andra bloggar om: , , , , , ,

3 Responses to Är det så här den omtalade debatten skall tas?

  1. Anders Nilsson skriver:

    Vi borde väl fråga mina partivänner i Helsingborg hur det ligger till. För uttalandet är skrämmande men än mer skrämmande är den totala tystnaden från partiet.

  2. Notera att detta gäller Landskrona, inte Helsingborg.

Kommentera

