Glädjen att tillhöra Bjuråker-Norrbo församling blir bara större och större!

Midsommar är inte bara mat, dryck och dans. Det är också en helg då älskande par, runt om i Sverige, säger sitt ja inför Gud, familj och vänner. Så skedde också i vår församling. Två par gifte sig, under midsommaraftonen, i Bjuråkers kyrka. I sig kanske inte en stor sak, men den här gången blev det ändå lite större och högtidligare än vanligt.

För första gången fick Bjuråker-Norrbo församling möjlighet att visa, att vi inte bara accepterar kyrkomötets beslut om samkönade äktenskap, utan att vi också med glädje bejakar beslutet. Jag kan bara från hjärtat tacka Kristoffer och Klaus Frank, för det förtroende de visat för vår församling.

Jag har i tidigare blogginlägg beskrivit min glädje över att tillhöra Bjuråker-Norrbo församling. Känslan av glädje bara fördjupas, när jag ser hur Kristoffer och Klaus bemöttes. Får helt instämma med Klaus när han, enligt HT-artikeln säger:

”Det är skönt att få göra det här i Bjuråker. Det blir mitt första band till Bjuråker. Och så är det en helt underbar präst.”

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 Responses to Glädjen att tillhöra Bjuråker-Norrbo församling blir bara större och större!

  1. Klaus Frank skriver:

    Hej!

    Ett stort tack vill jag rikta till hela bjuråker och församligen som ville låta viga oss och inte minst ett stort tack till prästen Lena Funge!
    Bjuråker är en mycket vacker ort som jag tagit nära till mig och älskar att besöka. Jag har ju nu tagit mitt första steg och knytit band till bjuåker.

    Jag och min make är mycket lyckliga!

    Hälsningar Klaus Frank

Kommentera

