En liten notis, men den rymmer all världens hopp!

I går fick jag med posten, Kristna fredsrörelsens tidning, Fredsnytt. Jag läste den från och till under dagen och när det var dags att gå till sängs hittade jag nedanstående notis. Jag kan tyvärr inte länka till den. (Jag hittar ingen länk). Men källan är angiven och min avskrift är nog korrekt.

Muslimska studenter arrangerar ickevåldsaktion
till stöd för kristna

Lärare och muslimska studenter vid Mosul universitetet
i norra Irak arrangerade en sit-in till stöd för kristna
studenter som till följd av våldsamma attacker inte kunnat
ta sig till föreläsningar.

Studenterna säger sig vara särskilt upprörda då deras
klasskamrater blivit måltavlor endast på grund av att de
är kristna och säger att de inte kommer återvända till
föreläsningar förrän deras kristna kolleger gör det.
Källa: Radio Free Europe.

Nu väntar jag bara på att någon besserwisser, som påstår sig ha läst Koranen från pärm till pärm, ska komma och säga att studenterna minsann inte är muslimer.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 Responses to En liten notis, men den rymmer all världens hopp!

  1. Anders Nilsson skriver:

    Återigen skall det bevisas att vi människor är varandra rätt så lika.

  2. LeoH skriver:

    Så är det, Anders, så är det!

  3. Din lilla notis väcker hopp för de kristna i Irak. Det senaste kriget har ställt mycket på ända, man har tidigare haft en respekt för sina kristna och judiska minoriteter i mellanöstern. ( men som sagt nu väntar vi på besserwisserna)

Kommentera

