Beautiful Blogger Award

 

Blev mycket glad och stolt, när jag i går upptäckte att bloggen Vänstra Stranden nominerat Tankar i natten till Beautiful Blogger Award. Vänstra Stranden har mycket länge varit, en viktig kunskapskälla för mig, men också ofta inspirerat mig, att bryta invanda tankemönster.

Det följer tydligen förpliktelser med att bli nominerad. Jag ska länka till den som nominerat, kopiera in bilden ovan. Som nominerad skall jag också nominera sju andra bloggar, men också berätta sju intressanta saker om mig själv.

Nog pratat! Nu till mina nomineringar

Schlaug.Se  Birger Schlaug är en mycket flitig bloggare, med en enorm bredd i ämnesvalet, men nästan alltid med en mycket genomtänkt civilisationskritik i botten. Jag blir glad varje morgon, när jag läst bloggen.

Ner kommer man alltid  Bloggen är en nödvändig läsning för alla dem som är intresserad av politik i allmänhet och socialdemokratisk politik i synnerhet. Varje blogginlägg har en bildvinjett, som bara den gör besöket meningsfull.

Trollhare  är nog den blogg som utmanat mina fördomar mest. Att fått följa Immanuels könskorrigering har varit ett privilegium.

Stigen – en annan väg är möjlig är med sin anarkistiskt färgade anabaptism en värdig arvtagare till dem som Luther så fullständigt skoningslöst förföljde.

Fjärde väggen är en frisk fläkt som ofta får mig att skratta, ofta, men inte lika ofta får jag en bekymrad rynka i pannan efter en bitsk kritik av Svenska Kyrkan.

Charlotte Therese – Allegro är nog den viktigaste källan till mina kunskaper om Katolska Kyrkan, men också en inspiration till att fortsätta kritisera ett orättfärdigt samhälle.

Salig blandning och foton har alltid mycket tänkvärda blogginlägg. Vankar ofta omkring i huset och funderar över innehållet. Vackra bilder förstärker ofta innehållet.

Nu är det dags för de, möjligen, intressanta uppgifterna om mig själv.

1. När jag var en liten glytt i Jakobstad, svarade jag alltid ”präst” när vuxna frågade mig om vad jag skulle bli när jag blev stor. Det svaret kvarstod till efter konfirmationen. Sen försvann tanken/kallelsen, helt plötsligt.

2. Jag har vunnit fotbollens dag i Västmanland. Nu överdriver jag lite. Det var IK Odens flicklag 71-72 som vann, men jag var en oerhört stolt ledare.

3. Har också genomgått steg 1-kursen för fotbollstränare. Det är jag mycket mallig över!

4. Jag var De förenade FNL-gruppernas (DFFG) förste viceordförande.

5. Jag kom med familjen till Sundsvall i januari 1952. Efter ett år hade jag bytt identitet. Från att känt mig som svensk i Finland, blev jag snabbt finne i Sverige. En mycket märklig upplevelse!

6. Var under 8 läsår, en mycket obehörig lärare (9-årig grundskola och ett år på läroverk) i samhällskunskap, historia och livsåskådning vid Tärna folkhögskola i Sala.

7. Under flera år såg jag alla filmer, som gick på Sundsvalls fem biografer. Var en hejare på westernfilmer.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

One Response to Beautiful Blogger Award

  1. Anders Nilsson skriver:

    tack för uppmärksamheten, jag är ju av naturen en oblyg en och är ofta riktigt nöjd med mins vinjettbilder och ibland något kryptiska rubriker. Av och till menar jag väl att en tanke också låtist sig formuleras, men de vore tomma om de inte möter en replik, en annan åsikt, leder till debatt kanske och i bästa fall får mig att antingen ändra mig eller helst fördjupa min förståelse för själva sakfrågan.

Kommentera

