Wejryd, förklaringen brister i trovärdighet!

Ärkebiskopen försöker ge en förklaring till de senaste veckornas händelser på kyrkokansliet. Om jag suttit lite storögt förvånad tidigare, så sitter jag nu med uppspärrade ögon och försöker förstå det jag läser.

Efter vad jag kan förstå av artikeln i KT blev tydligen Wejryd upprörd över att Friedner avskedat en chef, utan att ha förankrat beslutet i arbetsutskottet. Det agerandet innebar att Wejryd så  totalt tappade förtroendet för Friedner, att om inte arbetsutskottet ställt sig bakom misstroendet, då skulle ärkebiskopen känt sig tvungen att avgå. Är det trovärdigt att en enstaka händelse skulle leda till sådana konsekvenser?

Tro det, den som vill. Jag för min del citerar Reefat El-Sayed. ”Här ligger en gravad hund.”

KT

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 Responses to Wejryd, förklaringen brister i trovärdighet!

  1. SLJ skriver:

    Tankesmedjan Seglora smedja tror på det och hoppas att julefriden lägger sig över kyrkokansliet 🙂

  2. LeoH skriver:

    Jag har också läst Seglora smedjas synpunkter och blir mycket fundersam över deras uppenbara önskan att vilja lägga locket på.

Kommentera

