Jag är besviken!

Det har nu gått en hel dag av det nya året och ingenting tyder på att 2011 blir bättre än 2010!

Ett litet axplock:

Före USA:s invasion fanns cirka en miljon kristna i Irak. Sedan dess har hälften flytt landet. (Dagen) Strömmen av kristna flyktingar från Irak lär inte minska under året.

Fjäsket för kungafamiljen fortsätter i medierna. (DN)

Friheten ökar i landet. Kafféerna fåt tillstånd att severa alkohol. (SvD) Varför är bensinmackarna undantagna? Där kan man ju köpa korv med mos. Jag kräver att kunna ta en öl till korven!

Grekland vill bygga stängsel vid i sin gräns. (Sydsvenskan)

Våra framtida pensioner skall tydligen även i fortsättningen vara beroende av att miljöförstörande verksamheter är framgångsrika. (ST)

10 Responses to Jag är besviken!

  1. Laine skriver:

    Verkar lätt att få dig besviken. Ett tips är att sluta leta problem och se till fördelar och hur man skulle kunna förändra istället för att enbart påpeka brister. Jisses sicket gnäll.

    Antar på ditt sätt att skriva att du gärna inte vill genomföra förändringar utan mer gnälla på dom som inte genomförts. Förmodligen politiker eller kristen. Maken till smågnäll får man leta efter, men tack för nattläsningen. Får hålla med om att smågnäll faktiskt lockar nyfikenhet, dock inte förtroende.

  2. Gott Nytt År!

    ”Jag delar inte alla dina åsikter, men är bredd att dö, för din rätt att framföra dem”, sa någon vis.

    1/”Fjäsket för Kungafamiljen fortsätter i medierna”, rapporterar du som en negation. Det negativa är din applikation av ordet ”fjäsk” visavi svenska folkets hyllning av Sveriges Konung m. familj för deras förgyllning av vårt lands anseende i världen.

    Våra Majestäters representativa insatser är, i pengar mätt, fabulösa. Frukterna av dessa rikedomar delar du, delar jag, delar alla i Sverige boende.

  3. LeoH skriver:

    Laine, tack för analysen över min personlighet!

  4. Sven Tycker skriver:

    ”Kring konungen med Guds nåde och hans anförvanter har i alla tider uppblommat en rik flora av servilitet och inställsamhet, kryperi och allsköns fjäsk.”
    /Wilhelm Moberg/

  5. LeoH skriver:

    Nu blandar du äpplen och päron hej vilt, Sven-Erik. Jag skrev ju som du så riktigt citerade inget om svenska folkets fjäsk, utan det är mediernas fjäsk jag kritiserar.

    Sen skulle jag verkligen vilja se de ”fabulösa” rikedomarna som jag skall tacka kungafamiljen för.:-)

  6. SLJ skriver:

    Jag tror Sven-Erik menar de fabulösa lönerna till den i Sverige boende Electrolux amerikanske styrelseordförande (7 miljarder+tjänstebil). Det kanske är värt så mycket att hålla honom borta från samhället, vad vet jag? (Det är Voltaire som brukar tillskrivas citatet, Sven-Erik, men tydligen är det naturligtvis egentligen en kvinna som har myntat det, enl http://sv.wikipedia.org/wiki/Voltaire#Jag_delar_inte_dina_.C3.A5sikter…)

    Noterar fö att Laine verkar höra till den sortens människor som tror att politiker och kristna inte vill genomföra förändringar, men att det tyder på en stor förändringsvilja att gnälla i dessas kommentarfält.

  7. Bäste LeoH!

    ”Sen skulle jag verkligen vilja se de ”fabulösa” rikedomarna som jag skall tacka kungafamiljen för”, skriver du. Det är lätt: Se Sveriges blomstrande näringsliv, storföretagens vinster inte minst … Hur lätt har inte de svenska exportföretagen att få lönsamma kontakter och avtal, sedan våra Majestäter ”öppnat alla dörrar” till kräsna köpare … inte minst ”dörrarna” till beslutsfattarnas inre, oftast så hårt slutna ”valv?” – som lättast slås upp på vid gavel av Konungslig glans?
    Och företag kräver personal, personal kräver löner, löner beskattas – liksom förtagsvinster … skatter ”strös” över samhället och oss alla – Tack
    för det!:-)))

    Bästa SLJ! JO, ”tecknarinnan” av Voltair var det ja, och inte han själv, som oftast hävdas: Det är kvinnan bakom allt! Men så föds hon också med Makten,
    sen sitter hon på den hela livet,
    och delar ut den efter behag!:-))):-)))

  8. SLJ skriver:

    ”Men så föds hon också med Makten,
    sen sitter hon på den hela livet,
    och delar ut den efter behag!”

    Ungefär som du just nu gjorde mitt påpekande till ditt eget? :-)))

  9. SLJ! Ursäkta ”stölden” av Ditt helt riktiga
    påpekande!:-)))Ha ett GOTTT NYTTT ÅRRR!!!

  10. SLJ skriver:

    Hehe ”javisst”, Gott Nytt år!

Kommentera

