Vilket oerhört ruttet argument!

Socialdemokraterna i Borlänge avvisar Sverigedemokraternas krav på folkomröstning om ett islamiskt center. Säger vi nej till detta finns en stor risk att det dyker upp källarmoskéer som ingen har koll på, säger kommunalrådet Kenneth Persson (S). (Dagen)

Vad är det Kenneth Persson anser han ska ha ”koll” på, när det gäller muslimer? För det är väl muslimerna i moskéerna som skall kontrolleras och bevakas? Inte är det väl ventilationen som Kenneth Persson i första hand tänker på?

Jag ställer mig också frågan: Vilka skall svara för ”kollen” i den nya moskén?

Jag hoppas att Kenneth Persson i den kommande fullmäktigedebatten inte argumenterar, som han gör i Dagen.

Argumentet innebär ju bara, att han spelar på SD:s planhalva.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer till Vilket oerhört ruttet argument!

  1. Jag trodde faktiskt inte mina ögon när jag läste det här. Så jag läste en gång till men förstår det inte ändå.

    /Eva

  2. LeoH skriver:

    Den enda förklaring jag har, är att han försöker övertyga SD-medlemmar eller sympatisörer.

Kommentera

