En pudel, som verkligen skulle glädja mig!

Det skrivs en hel del om hur Juholt ändrat uppfattning om pensioner, fastighetsskatt och Libyeninsatsen. Det må vara hur det vill i de frågorna. För min del skulle jag bli mycket glad om jag i medierna fick uppleva, att Juholt skulle säga:

”Jag hade fullständigt fel när jag sa att social demokrati innebär, att vi som står i solen håller ett paraply över dem som står i regnet. Social demokrati innebär givetvis, att alla skall få plats i solen. Det är ju den visionen, som var basen i Per-Albins folkhemsvision och som burit arbetarrörelsen under en stor del av 1900-talet!”

DN

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer till En pudel, som verkligen skulle glädja mig!

  1. Anders Nilsson skriver:

    Folkhemmet var en gång en dröm om ett samhälle som skulle komma, idag är folkhemmet saknaden av efter en dröm som aldrig blev.

    Det är pessimistens analys. Jag får en del obehagliga känslor efter alla vändningar och krumbukter.

  2. LeoH skriver:

    Drömmen om Folkhemmet är med all säkerhet en ouppnåelig dröm, men vi måste varje dag arbeta som om drömmen vore en realistisk möjlighet här och nu.

Kommentera

