Det är fler än SD som bör beskyllas för dubbelmoral!

I tidskriften Expo läste jag en artikel där SD anklagas för dubbelmoral när det gäller Fas 3. Exemplen är talande och den korrekta beskrivningen av SD:s agerande kan inte kallas för annat än dubbelmoral.

Så här skriver Linus Bylund, Jimmie Åkessons pressekreterare i ett mail till Expressen: ”Både vi och andra partier kommer sannolikt alltid ha synpunkter på brister i arbetsmarknadspolitiska reformer, men vi måste naturligtvis agera utifrån rådande förhållanden. Nu ser det ut som det gör och det vore väldigt konstigt om vi skulle neka människor plats hos oss.”

Sverigedemokraterna bör kritiseras för sin hållning. Tro inte, att jag anser något annat! Jag vill ändå vara så infam, att jag vill påminna om att fler än SD agerar dubbelmoraliskt, när det gäller Fas 3. Jag har skrivit ett antal blogginlägg, där jag kritiserat ABF Gästrikebygden, indirekt även andra ABF-avdelningar i landet, Gävle och Trollhättans kommuner, som styrs av S ensamt eller i samverkan med V och MP, för att utnyttja oavlönad arbetskraft mot betalning i sin verksamhet. Fackliga organisationer, som godkänner FAS 3-placeringar och inte försvarat sina medlemmar, är också värda kritik för dubbelmoral. Handels förbundstidning Handelsnytt, beskrev lyriskt ABF Gästrikebygdens utnyttjande av människor placerade i Fas 3.

De enda som kan undgå kritik för dubbelmoral är väl medlemmar ur M, FP, C och KD, som på skilda sätt utnyttjar Fas 3. De hycklar inte. De står upp för en politik deras partier beslutat om i riksdagen. Däremot bör de och allianspartierna hårt kritiseras för en inhuman arbetsmarknadspolitik, där Fas 3 är en del.

Vill ni läsa mer av det jag skrivit i ämnet kan ni börja här. Sen är det bara att botanisera vidare.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

