Några enkla förslag till Beatrice Ask och Morgan Johansson från en laglydig undersåte

Läser i SvD att justitieministern Beatrice Ask öppnar för möjligheten att även Rikskriminalen och Säpo skall få möjlighet att nyttja Försvarets radioanstalt, FRA:s tjänster. Den kände vänstermannen Morgan Johansson stöder förslaget och eftersom vår strålande sol, ordförande Juholt, vars intellektuella kapacitet vida överglänser alla nu levande politikers, (vågar jag tänka tanken även alla dödas) inte sagt något annat, så torde saken vara klar. Beslutet om vidgade möjligheter att nyttja FRA:s tjänster kommer att tas med överväldigande majoritet i riksdagen, vilket får en enkel undersåte, att med blossande kinder. entusiastiskt utropa – Vilken beslutspotent knapptryckande maktapparat vi har!

Visst finns det subversiva krafter som motarbetar förslaget, med påståenden att folkets älskade knapptryckande ledare, skulle ha ljugit. En oerhörd beskyllning. Varje laglydig undersåte visste, när beslutet togs, att även rikskriminalen och Säpo skulle få nyttja FRA:s tjänster. Om nu alla visste att det skulle bli så. Hur kan då våra knapptryckare beskyllas för lögn? Ett absurt påstående. Vilka är det som hävdar denna absurda tanke? Jo, reportrar! Den yrkeskår som gjorde allt för att undergräva vår strålande sol, ordförande Juholts, vars intellektuella kapacitet vida överglänser alla nu levande politikers (vågar jag tänka tanken, även alla dödas), auktoritet. Nu ger sig samma yrkeskår på våra modiga knapptryckare, med rena lögnaktiga påståenden. Journalister borde vara ett ”strategiskt hot” som makten verkligen borde ”kartlägga.”

Andra områden som kan utgöra ”strategiska hot,” borde statsmakten uppmärksamma. I USA tog Bush det modiga beslutet att bibliotekarier skulle rapportera vilka böcker människor lånar. Det här borde Beatrice Ask och Morgan Johansson ta till sig. Tänk vilka mängder av subversiva böcker det finns på bibliotek. Jag har personligen sett mängder av s.k överlevnadsböcker, där läsaren kan lära sig att överleva i naturen på rötter, myror, örter och granskott! Vilka har anledning att läsa sådana böcker? Självklart skumma individer som vill hålla sig undan lagen! Ingen laglydig människa får väl för sig att leva på granskott!?

Jag har också uppmärksammat ett ytterliga potentiellt ”strategiskt hot” som landets alla säkerhetstjänster borde kartlägga. Överallt, med fördel i landsbygden, finns dom. Mystiska bybastun, där människor samlas och vad de gör och samtalar om inne i bastun, det vet jag inte, men jag anar! De ägnar sig också åt mystiska initieringsriter! De badar bland isflak och kastar sig i snö! Det kan ju vara ett sätt att härda sig, som komplement till granskotten. Jag vet inte, men en kartläggning torde vara av nöden.

Här i Kyrkbyn bor en individ som tydligen försöker bygga upp ett nätverk omkring sig. Han smutskastar och misstänkliggör våra makthavare å det grövsta. Han drar sig inte ens för att baktala vår strålande sol, ordförande Juholt, vars intellektuella kapacitet vida överglänser alla nu levande politikers (vågar jag tänka tanken, även de dödas?) Han drar sig inte för att delta i en massanmälan av vår regering, militärledning och våra modiga knapptryckare för krigsbrott. Vilken oerhörd anklagelse! Alla laglydiga undersåtar vet ju, att USA, Nato och Sverige inte kan begå krigsbrott. De bombar ju bara andra länders befolkningar, som med all säkerhet är terrorister. Den här typen av individer finns överallt. Jag har mött dem i bloggosfären, Facebook och Twitter. Säpo borde kartlägga dessa människor och bl. a kontrollera vilka som trycker gilla för deras inlägg. Kunde kanske också vara av nöden, att vidtala någon i byarna att kontrollera och rapportera vem som hejar och ler mot dessa subversiva element.

Mina förslag skall inte tolkas som att jag känner misstro till landets säkerhetstjänster. Tvärtom! Jag somnar tryggt varje kväll. Det kanske inte går någon ängel runt vårt hus, men jag vet att Säpo finns där!

Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , , ,

5 Responses to Några enkla förslag till Beatrice Ask och Morgan Johansson från en laglydig undersåte

  1. Anders Nilsson skriver:

    Passa dig så att jag inte kommer och tar dig!

  2. LeoH skriver:

    Ingenting skrämmer mig Anders. Säpo skyddar mig från allt ont!:-)

  3. farmorgun skriver:

    I diktaturer utvecklar folket sin satiriska förmåga eftersom det är enda möjligheten att häckla makten. Du har gjort ett gott försök. Heders!

  4. LeoH skriver:

    Tack farmorgun!

  5. […] moderata karameller, ingen blogg men en tweet som är värd att titta på, Madeleine Sjöstedt, Tankar i natten och Anna […]

Kommentera

