Tvåfaldig skam!

Återigen sprids uppgiften, att pastor Jean Kabuidibuidi är hämtad av polis från förvaret i Flen för utvisning till Kongo. Pastor Jeans advokat är inte informerad och polisen berättar inte varifrån planet, som skall föra pastor Jean till Kongo, skall lyfta. Inte heller berättas det, om pastor Jean också den här gången var tvungen att bära hand- och fotfängsel kedjade till ett midjefängsel.

Myndigheterna har tre gånger tidigare försökt utvisa pastor Jean, men misslyckats. den senaste gången fick inte planet landningstillstånd i Kongo. Pastor Jean har suttit inspärrad i 130 dagar i Migrationsverkets flyktingförvar i Märsta och Flen. Pastor Jean har, väl att märka, inte begått något brott.

Hanteringen av pastor Jean Kabuidibuidi är en skam för Sverige och våra myndigheter. Samtidigt måste jag till min stora sorg, se mina egna tillkortakommanden i vitögat. Jag har inte gjort vad jag kunnat för att förhindra myndigheternas misshandel av pastor Jean. Skälen till min passivitet är många och kändes mycket giltiga, men i eftertankens sken äger ingen någon giltighet. Återigen får jag be inför natten:

Herre, Jesus Kristus Guds son, förbarma dig över mig syndare!

Dagen

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

One Response to Tvåfaldig skam!

  1. […] Läs Jonas Bergström, Alma-Lena Andersson, Cherin Awad, TV4, Dagen, Leo Holtter. […]

Kommentera

