Ska det vara så svårt att svara?

Annika Borg har, med hänvisning till åttonde budet, gjort en gedigen genomgång av Seglora Smedjas angrepp på Annika Borg och Kristen Opinion. Annika Borg beskriver på ett trovärdigt sätt hur konflikten trappats upp av Seglora Smedja. Jag har följt det Kristen Opinion och Seglora Smedja skrivit under en längre tid och upplever att Annika Borg mycket sansat och sanningsenligt beskriver, det hon anser vara falsk vittnesbörd från Seglora Smedjas sida. Jag skulle bli mycket förvånad, trots att Seglora Smedja inte har för vana att svara på kritik, om inte någon på Smedjan bekvämade sig till ett svar.  Ni som är intresserade hittar Annika Borgs inlägg här. (Rätt ska vara rätt. Jag bör väl i sanningens namn berätta, att jag erfarit ynnesten av att fått svar av Mattias Irving i ett blogginlägg jag skrev den 17 juni 2012: Seglora smedja visar hur synpunkter från populasen skall bemötas)

När jag ändå efterlyser svar bör jag väl passa på och uppmana Stockholm stift och biskop Eva Brunne att svara på frågan, som ett antal bloggare ställt. Hur motiverar stiftet beslutet om en stiftskollekt till Seglora Smedja den 17 februari? Jag har full förståelse om Eva Brunne inte anser att hon behöver besvara frågor från mig som är medlem i Uppsala stift, men de bloggar jag läst är skrivna av medlemmar inom Stockholms stift. De borde väl ändå vara värda ett svar?

Ett tillägg: Jag kontrollerade Dagens smedja kl.12.43 och då fanns fortfarande inget svar till Annika Borg.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

One Response to Ska det vara så svårt att svara?

  1. Buller | tant hu skriver:

    […] är också ett språk, Makten och härligheten, Åttonde budet, Det går jag inte på!, Ska det vara så svårt att svara, Om bristande kommunikation, Kyrklig debatt, Avgående chefredaktörer, Biskopsval och […]

Kommentera

