Det blir en samtalskväll!

Dagen började med att jag gjorde en grinig kommentar på en FB-uppdatering av Per Svedberg. Jag ber om ursäkt för tonfallet i kommentaren. Jag lät min irritation drabba Per, för att socialdemokraterna i Hudiksvall inte ansåg att Örjan Fridner, S-ordförande i Ljusdal, skulle vara med och arrangera en samtalskväll i Dellenbygden kring temat – politiska partiers engagemang i Svenska Kyrkan. Jag hoppas du accepterar ursäkten Per.

Nå, inget ont som inte har något gott med sig. Den fortsatta kommunikationen på FB har lett till att Per Svedberg accepterat att ställa upp på en samtalskväll med det planerade temat. Det praktiska upplägget blir helt enligt den planering som Örjan Fridner och jag kommit fram till.

Samtalskvällen sker den 11 september kl.19.00 på församlingshemmet i Kyrkbyn Bjuråker.

Inledare:

Per Svedberg, riksdagsman och kandidat för Socialdemokraterna till kyrkofullmäktige i Bjuråker-Norrbo församling.

Leo Holtter kandidat till kyrkofullmäktige i Bjuråker-Norrbo församling för Kyrkans framtid och till stiftsfullmäktige för Frimodig Kyrka.

Men i första hand representerar vi oss själva. Så var det tänkt när Örjan och jag planerade, men varken Per eller jag står ju i lufttomma rum.

Nu återstår marknadsföringen, vilket kan bli svårt eftersom vi inte har ekonomiska muskler, men med hjälp av djungeltrummor och röksignaler ska det gå!

Till sist: Tack Per Svedberg för att du ställer upp! I går hade jag tagit beslutet att genomföra samtalskvällen på egen hand, men nu kan jag avfärda den tanken.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

4 Responses to Det blir en samtalskväll!

  1. Detta var en rolig nyhet! Det blir intressant att få höra hur det gick.

  2. LeoH skriver:

    Självklart skriver jag en rapport efter kvällen.

  3. Andreas Holmberg skriver:

    Har du skickat nåt pressmeddelande till HT?

  4. LeoH skriver:

    Jodå! Med påpekanden om hur unik samtalskvällen är i årets valrörelse i Hudik.

Kommentera

