Morgondagen blir en spännande dag!

I morgon ska jag delta i mitt första stiftsfullmäktigemöte efter valet. Jag vet hur det går till. Var ju med om det efter förra valet. Det som skiljer morgondagen från dagen för fyra år sedan är, som de flesta vet, som följer min blogg, att jag bytt nomineringsgrupp.

Förra mandatperioden orkade jag inte fullfölja av två skäl. Dels en vacklande hälsa, men också starka tvivel på att jag tänkte och handlade rätt. Jag avgick från mitt uppdrag och trodde nog inte, att jag skulle engagera mig något mer utanför församlingen, men det ville sig annorlunda. Eftertanke och reflektion och goda förebilder (ska inte räkna upp någon, men många av er vet vilka jag menar. Ganska många kvinnor, måste jag säga) ledde till en stark frontförskjutning och nu åker jag i morgon till Uppsala för att som ersättare representera Frimodig kyrka i stiftsfullmäktige.

Jag tar mig an framtiden med stor tillförsikt. Har genomfört en valrörelse för Frimodig kyrka och lärt känna många människor, som jag känner stor kärlek till och stor trygghet med. Finns det någon bättre grund för engagemang än det?

Jo, det finns en ytterligare grund och det är vissheten att ingenting kan uppnås utan hjälp från den helig Ande. Utan den vägledningen står jag mig fullständigt slätt och kan också lätt förfalla till missmod.

Be för mig och Frimodig kyrkas lilla grupp i stiftsfullmäktige, men också för alla andra ledamöter. Vi behöver alla era förböner och goda tankar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 Responses to Morgondagen blir en spännande dag!

  1. Andreas Holmberg skriver:

    Du behövs i stiftsfullmäktige! Roligt att du i alla fall kan och vill och får vara där ibland – som ersättare!

  2. LeoH skriver:

    Tack Andreas! Det var riktigt roligt!

Kommentera

