Ensam demonstration en 1 majkväll!

De senaste åren har jag varje 1 maj varit nedstämd och det har inte berott på vädret. De frågor jag brunnit för brukar inte vara gångbara på de demonstrationståg som står till förfogande här i Hudiksvall eller Ljusdal. Idag har jag hela dagen tänkt på hur jag skulle formulerat mitt 1 majplakat om jag åkt in till Hudiksvall. När jag som bäst tänkte, slog det mig att den nya kommunikationstekniken gör det fullt möjligt att demonstrera här vid min dator!

Jag här tänkt på två alternativa plakat. Den ena:

Landstinget Gävleborg
Sluta hota
Glada Hudikteatern!

Eller en längre variant:

Landstinget Gävleborg
Sluta hota Glada Hudikteatern!
Stoppa alla KUB-tester!

Ett samhälle, som stillatigande tillåter staten att sortera bort barn redan i fosterstadiet, blir ett omänskligt samhälle styrd av en omänsklig stat! Det hjälper inte med vackert tal på 1 maj om människovärde om inte orden följs upp av konkret handling. Är det någon som tror att jag varit välkommen med mina plakat i demonstrationstågen i Hudiksvall?
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 Responses to Ensam demonstration en 1 majkväll!

  1. […] i natten”. Leo vågar skriva om när politiker tar beslut om aborter… Ja, läs själva! Ensam demonstration en 1 majkväll Det får inte förekomma några svaga utsatta individer i samhället […]

  2. […] året beskrev jag min ensamma 1 maj-tåg i Bjuråker. Jag skrev ett inlägg: ”Ensam demonstration en 1 majkväll!” Så här ett år efteråt vill jag göra demonstrationen till en vana och genomföra en ensam […]

Kommentera

