På valfronten intet nytt!

För en tid sedan skrev jag ett blogginlägg, där jag försökte motivera varför jag skulle bojkotta EU-valet. Nu och i framtiden. Beslutet var ett personligt beslut och inte en del i någon kampanj. Nu ska ingen tolka det här som kritik av någon. Jag har läst många goda argument för bojkott i kampanjen.

Min avsikt med den här korta blogginlägget är väl mer en markering, att trots funderingar, så har jag inte ändrat uppfattning. Jag vidhåller min uppfattning att EU inte är en fredsorganisation, utan alltmer blivit krigsaktivistisk och förespråkare för en äventyrspolitik, som kan leda oss alla i fördärvet.

Jag kan inte heller se att något svenskt parti som ställer upp i valet har den här frågan på dagordningen. Inte har det sagts mycket i valtalen om Ukraina och EU:s direkta stöd till nazister och fascister. Tystnade är öronbedövande när det Libyen, Irak och Syrien. När det gäller Syrien lyfte EU sitt eget vapenembargo för att ge de medlemsländer, som så önskade, förse rebellgrupperna med vapen. Det var ett klart ställningstagande i inbördeskriget och förlänger med all säkerhet kriget och lidandet för befolkningen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

 

3 kommentarer till På valfronten intet nytt!

  1. Jag uppmanar alla som tror på människors lika värde och ett demokratiskt Europa att gå och rösta i EU-valet. Stannar vi hemma så vinner de de mörka främlingsfientliga partierna , tro mej SD:s väljare kommer inte ligga på sofflocken på valdagen.

  2. LeoH skriver:

    EU självt ser nog till att de mörka krafterna växer!

  3. Med respekt för din ståndpunkt, vill jag påpeka att EU är vad vi väljare gör det till det är vi väljare som bestämme.

Kommentera

