Varför jag skrev på det SD-kritiska pastorsuppropet

När den egna inspirationen och skrivförmågan sviktar, är det skönt att andra orkar!

Hela Pingsten

Jag i egen hög person :) Jag i egen hög person 🙂

Denna debattartikel publicerades i Dagen idag:

Jag tackar Gud för att uppropet för ett generöst välkomnande av flyktingar, som formulerades av Stefan Swärd och Sven-Gunnar Hultman, fick ett så stort stöd från hundratals pastorer och samfundsledare (Dagen 19/12). Vi är många Jesus­lärjungar som inser att vårt uppdrag är att älska i­nvandraren som oss själva (3 Mos 19:34), vara ivriga att visa gästfrihet (Hebr 13:2) och dela med oss så att den som har två av något ger till den som ingen har (Luk 3:11). Guds v­ision är att det ska vara lika för alla (2 Kor 8:13–15) så att ingen behöver lida nöd (Apg 4:34), så det är förstås en självklarhet att Sverige inte ska sparka ut människor som flyr från krig, förföljelse och fattigdom med hänvisning till att vi skulle ha slut på resurser – i själva verket är ju Sverige ett av världens…

View original post 607 fler ord

6 kommentarer till Varför jag skrev på det SD-kritiska pastorsuppropet

  1. Alma-Lena skriver:

    Han är så välformulerad och klok, Micael!

  2. LeoH skriver:

    Håller helt med, Alma-Lena!

  3. Thorsten Schütte skriver:

    Mycket bra skrivet och en motvikt till debattörer som https://tommydahlman.wordpress.com/ !

  4. LeoH skriver:

    Jag förstår mig inte på Tommy Dahlman. Men å andra sidan så är han ju storsint och ger ett erkännande att det finns liberala muslimer. Han får det att låta som om de var i minoritet bland 1,5 miljard muslimer.

  5. Thorsten Schütte skriver:

    Tommy Dahlman är en ljummen västanfläkt jämfört med skräcködlans blogg:
    http://soldatmamma.blogspot.se/
    Men jag späker mig med att kolla sådana bloggar för att undgå risken för cocooning genom att bara kolla sajter som stryker mig medhårs.

  6. LeoH skriver:

    En helt rätt inställning, Thorsten. Den kan ju faktiskt vara så, att ens vänner kan ha fel och då är ju risken stor, att vi också hamnar fel. Alltid bra att kika på andras uppfattningar också.

Kommentera

