Halleluja, det sker ständiga helandeunder inom den statliga socialpolitiken!

Jag vet inte hur ofta jag, de senaste åren, läst om öden liknande det som Stefan Rolander och hans anhöriga drabbats av. Efter att ha haft behov av personlig assistans dygnet runt, har behovet minskat med hälften! Vad jag förstår har inte sjukvården någon del i förbättringen, utan den enda förklaringen att det skett ett under!

Som kristen tror jag helt och fullt att Gud kan gripa in och hela. Jag har ändå lite svårt att teologiskt förklara, i Stefan Rolanders fall, vad det är som sker. I kristen tradition lär vi oss att vi ska vända oss till Gud med böner om förbättring och sen vänta på bönesvar. I de här fallen, som ofta beskrivs i våra medier, får jag intrycket att myndigheter kan beordra helande. Myndigheten ber inte, utan de säger ”vi omprövar tidigare beslut” och vips är helandet ett faktum!

Jag hoppas att jag ska få svar på min undring, när jag fortsätter med mina dagliga Bibelstudier.

KT

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer till Halleluja, det sker ständiga helandeunder inom den statliga socialpolitiken!

  1. klaus skriver:

    Utmärkt att du engagerar dig i detta.

  2. LeoH skriver:

    Egentligen gör jag det alldeles för sällan.

Kommentera

