Hej Tobias Billström du är ett hot mot yttrandefriheten o jag är så tacksam

I går skrev jag ett inlägg, där jag försökte stå upp till försvar för Samar Al Naher mot Tobias Billgrens krav på att hon skulle visa tacksamhet för att hon fått stanna i Sverige:
https://holtter.wordpress.com/2015/06/06/en-kuggfraga-sa-har-pa-nationaldagen-vilka-far-uttrycka-kritiska-asikter-om-sverige/
I dag rebloggar jag Anna Skanérs inlägg.
Skälet till att jag skrev mitt inlägg och nu rebloggar är att jag vill ställa mig solidarisk mot berättelser som visar på kränkningar i barndomen. Både Samar Al Naher och Anna Skanér är trogna sina barndomsupplevelser och jag vore en okristlig skitstövel om jag inte lyssnade.
Svaret på berättelserna är inte att de skulle haft det värre i Långtbortistan, utan vi har att ta ställning till berättelserna här och nu.

RosenRasande

Hej  #@Tobias Billström, jag blir så glad över ditt sätt att uttrycka dig. Äntligen har jag förstått varför din partiledare för några år sedan sa att vi som varit utsatta för vanvård inte kunde förvänta oss någon ersättning. Det skulle bli orättvist, sa Reinfeldt i tidig morgonsändning. Men det är inte Tobias Billström när dina kapitalvänner försöker sno mina skattepengar eller anlitar dyra advokater för att få fortsätta utnyttja systemet.

Minns du att Maria Larsson var på väg till Sverige för att sedan tvingas in i era beslut. Ditts parti och Centerns. Nu förstår jag mer om varför. Vi gamla barnhems- och fosterbarn skulle självklart vara tacksamma över några icke förpliktande ord i Stadshuset av er talman. Egentligen Tobias var det väl så att vi fick skylla oss själva att vi inte föddes i dina kretsar utam i familjer med dysfunktionella o sociala svårigheter. Jag tror vi alla…

View original post 555 fler ord

En kommentar till Hej Tobias Billström du är ett hot mot yttrandefriheten o jag är så tacksam

  1. Thorsten Schütte skriver:

    Nu får Billström ”eldunderstöd” av Sara Skyttedal, samma andes barn:
    http://www.metro.se/metro-debatt/sara-skyttedal-kdu-den-som-far-asyl-borde-vara-tacksam-mot-sverige/EVHofi!XJNGy0faaGULI/

Kommentera

