Snart vågar jag öppna HT utan större oro!

I dag läste jag både på nyhetsplats och ledarartikel i HT, att Gävleborg får byte på landshövdingestolen i augusti. Per Bill skall ersätta Barbro Holmberg. Per Bill kommer säkert att pigga upp gubbilskan i framtiden. Bill är ingen större vän av kulturtidskrifter efter vad ledaren berättar . Per Bill ville skära ner 75% av kulturtidskrifternas stöd. Se där en orsak att känna viss animositet mot karln redan innan han tillträtt.

Men ändå, eventuell morgonilska i framtiden, kan inte uppnå samma nivåer som när jag läser artiklar där Barbro Holmberg figurerar. Jag har under alla dessa år inte kunnat frigöra mig känslomässigt från den ilska jag kände för Barbro Holmbergs behandling av de apatiska barnen, som vid den tiden var hennes politiska ansvar. Långsintheten har helt okristliga dimensioner, vilket jag beskrev i ett blogginlägg för något år sedan. Trots tappra försök och goda intentioner, måste jag, skam till sägandes, erkänna att jag har misslyckats! Jag har inte klarat av att skilja personen Barbro Holmberg från den onda behandlingen av de apatiska barnen.

I den meningen får jag erkänna, att det, helt egoistiskt, kommer att kännas som en lättnad när Barbro Holmberg inte längre så ofta figurerar i HT. Vare sig i ledare eller på nyhetsplats!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 Responses to Snart vågar jag öppna HT utan större oro!

  1. Thorsten Schütte skriver:

    Per Bill – är det inte han som springer berusat med barnvagn, a propos långsint…

  2. LeoH skriver:

    Jomenvisst! 😉

Kommentera

