Det blev Lugn i dag!

Kuratorn har sagt
att jag måste glömma dej
jag har fått sex röda rosor
av överläkaren
och ett kärleksbrev
från avdelningssköterskan
jag har fått ugnsstekt falukorv med potatismos
och en postanvisning och min stereoanläggning
fungerar bra, tack, jag har fått tre burkar
meprodorm och en lägenhet på 44 kvm
och telefonnumret till närmaste
partnerförmedling
jag har inget att frukta
jag är fullt frisk och normalbegåvad
jag har lovat den både stilige
och belästa socialassistenten
att sluta ligga vaken om nätterna
och rabbla ditt personnummer

Ur Kristina Lugn ”Lugn bara Lugn” samlade dikter
Ur diktsamlingen ”Döda honom!” 1978

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

