Den egentliga skillnaden mellan katoliker och svenskkyrkliga lutheraner

Det finns skillnader i stort som i smått! 😉

7 kommentarer till Den egentliga skillnaden mellan katoliker och svenskkyrkliga lutheraner

  1. Andreas Holmberg skriver:

    Var inte alltför säker på vad t.ex. Dag Sandahl kunnat göra och inte göra under sin prästgärning i Kalmar och på Norra Öland! Man ska nästan aldrig säga aldrig ;o).

  2. LeoH skriver:

    Men så är Dag Sandahl reformkatolik också! 😉

  3. Andreas Holmberg skriver:

    Absolut! Precis som alla riktiga lutheraner :o)!

  4. LeoH skriver:

    Det är en bra debattartikel du har införd i Kyrkans Tidning!

  5. Rebella undrar skriver:

    Andreas, det är isåf undantaget som bekräftar regeln. Vi kan iaf vara säkra på att Sandahl inte skulle få över massor av stadiga pappkartonger som en gång rymde druvjuicelitrar.

  6. LeoH skriver:

    Det är mycket som kan sägas i frågan, men jag uppskattade glimten i betraktarens öga, när du betraktade verkligheten. Det är tydligen också fler som uppskattat inlägget. Det var länge sen jag hade så många visningar på en enskild dag.

  7. Rebella undrar skriver:

    Ja min statistik har fullständigt slagit i taket, ca tio gånger mer än genomsnittligt. Jag twittrade ut länken, några retweetade den, sen delade några den på Facebook inkl. i gruppen ”Katoliker i Sverige”. Lite fånigt att jag inte får se det mesta som folk säger om den, eftersom de kommenterar på Facebook inte där jag ser det! Iofs sägs säkert även ett och annat dumt som jag lika gärna lever utan.

Kommentera

