Påve Franciskus har nog rätt. Julen är inställd! 3:e världskriget har börjat!

Via Facebook och Maj Wechselman kom jag i kontakt med följande artikel:

http://yournewswire.com/pope-says-christmas-is-cancelled-now-that-world-war-3-has-begun/

När jag tar del av det påve Franciskus säger, har jag svårigheter, att hitta fakta som motsäger påvens mörka bild. Påve Franciskus kritik av vapenhandeln både i artikeln och på andra ställen är också värt att ta till sig. Jag har för mig att jag läst att påve Franciskus använt bilden, att blod sipprar mellan fingrarna på vapenhandlarna. Det borde vara något för svenska regeringen, men också för riksdagen att ta till sig. Den svenska vapenförsäljningen är inte fredsskapande, om  vi ser till vilka länder vi säljer: Pengar sägs inte lukta, men döden sägs ha en mycket säregen doft! Den doften sprider svensk vapenhandel!

Årets jul har en oerhört mörk bakgrund och vi kanske på kort sikt inte har så mycket mer att göra, än att följa påve Franciskus uppmaning att be och gråta, och samtidigt börja planera de personliga insatserna under Kyrkans Barmhärtighetsår: “We should ask for the grace to weep for this world, which does not recognise the path to peace,” he said. To weep for those who live for war and have the cynicism to deny it,” he added. “God weeps, Jesus weeps”.

Kommentera

