I goda stunder kan en läst text kännas som ett personligt budskap!

Satt tills för en stund sedan och läste i ”Om kristi efterföljelse” av Thomas á Kempis. Jag hade hunnit till kapitel 20 och där i punkten eller paragrafen 4 fick jag mig till livs följande, inte en helt behaglig upplevelse, det kan jag inte förneka!

”Om du avstår från onödigt prat, från att beställsamt ränna omkring och från att lyssna till nyheter och rykten, då kommer du att finna tillräcklig och lämplig tid till goda betraktelser.

Var nästan på stunden, beredd att radera mitt Facebookkonto, som jag tidigare gjort med Twitter. Jag avsätter alldeles för mycket tid på Facebook. Tid, som med all säkerhet  kunnat användas till goda betraktelser eller be Rosenkransen en extra gång!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer till I goda stunder kan en läst text kännas som ett personligt budskap!

  1. Andreas Holmberg skriver:

    Ja, Facebook kan man nog både ha och mista. Men en blogg med läsefrukter som den här skulle jag sörja om den försvann! ”Bring them on”! Gillar Tomas, särskilt slutavsnittet om nattvarden!

  2. Leopold Holtter skriver:

    När det gäller bloggandet, så skulle det nog inte skada med en mer strukturerat och disciplinerad blogg. Försöker nog famna för brett. Armarna räcker inte riktigt till, men bloggandet fortsätter jag med all säkerhet med.

  3. Peter T skriver:

    Ett litet ord ur Om Kristi efterföljelse blir utmärkt bloggmaterial.
    Så korta ord som leder så gott på vägen.

  4. Leopold Holtter skriver:

    Du har helt rätt, Peter!

Kommentera

