När erhåller dagsländan sitt dagsländevärde?

Det händer ofta, att jag påminner mig gamla inlägg jag har skrivit. För det mesta påminns jag om inläggen när jag är mitt i en diskussion eller läser om företeelser och inte orkar riktigt gå in i diskussionerna. I sådana situationer kan det vara bra att gå till det jag skrivit tidigare och som inte alltför många har läst och än färre har kommenterat.
I kväll är det en sådan kväll, att jag återanvänder ett gammalt inlägg istället för att försöka formulera något nytt. Återanvändningen blir inte sämre av att jag fullt ut delar frågeställningen i dag, som jag formulerade den då, för över två år sedan.

Tankar i natten

Det är märkliga drömsyner som dyker upp när jag försöker kurera en influensa med lite feber med att sova så mycket jag bara kan. I dag förstärktes drömsynen av att mina sockervärden var så låga, att insulinkoman inte var långt borta. Vaknade av att jag svettades och kände mig allmänt svag. Insåg att nu gällde det smocka i sig ett par bananer och ett par Dextro Energy-tabletter fortast möjligt. När jag ägnar mig åt de här hälsobefrämjande intagen minns jag två frågor som kom till mig i drömmen.

Den första frågan var den som jag skrivit in som rubrik på dagens blogginlägg. När erhåller dagsländan sitt dagsländevärde? Jag är ingen drömtydare och är ganska övertygad om att jag i drömmen försöker bearbeta en aktuell diskussion, som jag är delaktig i. Det innebär inte att frågan är ointressant, tvärtom. Har dagsländan bara ett dagsländevärde den sista dagen i en lång livscykel?…

View original post 72 fler ord

Kommentera

