Ständigt dessa bevis, att vi lever i en offentlig lögn om alla människors lika värde!

Vi har alla hört de vackra orden som alla riksdagspartier svänger sig med: Alla människors lika värde! Orden sägs vara uttryck för en grundläggande svensk värdering, tydligen helt unik för Sverige. En värdering som alla invandrare inte bara bör, utan måste anpassa sig till och acceptera!

Vän av ordning undrar säkert vad det är som upprört mig i dag. Det ska jag berätta. Jag satt i min TV-fåtölj i kväll och slötittade på Rapport. Det mesta var som vanligt tills ett inslag berättade om ytterligare ett indraget bistånd enligt LSS dragits tillbaka av försäkringskassan.
Enligt utslag i domstol, hör och häpna och bli arga och frustrerade, hjälp att andas räknas inte längre som ett grundläggande behov!  7:19 minuter in i Rapportinslaget.

https://www.svtplay.se/video/15509813/rapport/rapport-17-okt-19-30-1?start=auto

Låt oss göra lille Amadeus till en symbol för statens omänskliga hantering av människor med funktionshinder!

Är jag arg och förbittrad? Det kan ni slå er i backen på, att jag är!

3 Responses to Ständigt dessa bevis, att vi lever i en offentlig lögn om alla människors lika värde!

  1. villacalifornia skriver:

    Jag har hållit mig utanför den debatten, då jag känner att jag inte har ork.
    Men samtidigt är jag lika förb som du…
    På något sätt känner jag att dessa utanförskap blir vanligare och vanligare 😦
    Såg nu att en av de två kandidaterna till biskopsämbetet i Göteborg ären homosexuell man som har valt att leva i celibat. Han kommer vara väldigt restrektiv i vilka som får bli präster och diakoner mm.

    Skall kyrkan börja outa folk igen, skall jag åter behöva gömma min utvecklingsstörde bror för folk, som på 60-70 talet, för att man inte skulle se problemet.

    Är glad att jag inte tillhör Göteborgs stift.

    Känns som det är så mycket nygamla saker och tankesätt som kommer tillbaka.
    Men jag får väl trösta mig med att även om vi tillhör samma kyrka läser samma bibel så har vi olika gudar…

  2. kao skriver:

    Du tar upp ett talande exempel. Men det är sannerligen inte det enda fallet! ”Allas lika värde” är kanske en önskan, men den stämmer inte med verkligheten och hur politiker men även landets invånare på alla ”nivåer” agerar. Därför blir det i stället en utopi. Om det ens är önskvärt för dem som ideligen upprepar frasen att det ska vara så…..

    // Kao

  3. Thorsten Schütte skriver:

    Såg samma nyhetsinslag om LSS och reagerar lika som Du.

Kommentera

