Mitt missnöje är tydligen inte ideologiskt färgad!

En utredning som redovisas i DN visar, att missnöjet med apoteksmarknaden dramatiskt minskat efter avregleringen.

Jag kan bekräfta, att missnöjet är berättigad. Jag har blivit mer och mer missnöjd med Kronans Droghandel, som fick ta över i Delsbo. Jag har av skilda anledningar haft stort behov av, att de senaste sju åren besöka apotek. Mina besök är så omfattande, att jag anser mig kunna vara, på goda erfarenhetsgrunder, mycket negativ till resultatet av avregleringen.

Före avregleringen hände det nästan aldrig att någon av de otaliga mediciner jag har behov av saknades på apoteket i Delsbo. I dag är det mer regel än undantag, att jag får beskedet, att någon av de mediciner jag för tillfället är i behov av, inte finns på Kronans droghandel i Delsbo. Vis av de negativa erfarenheterna har jag, allt oftare börjat handla mina mediciner på sjukhusapoteket i Hudiksvall.

Mitt missnöje är alltså inte ideologiskt betingad. Det kan däremot inte sägas om beslutet att avreglera apoteksmarknaden. Beslutet baserades inte något annat än ren och skär ideologi. Ni vet det där mantrat – ”med konkurrens blir det bättre och billigare för kunden!” Jo, pyttsan! Jag får åka till Hudiksvall och handla mina mediciner till samma priser, som jag tidigare betalade i Delsbo!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 Responses to Mitt missnöje är tydligen inte ideologiskt färgad!

  1. Kenneth skriver:

    Hej, jag jobbar som apotekare i en annan del av landet och tycker det är intressant att du skriver om apoteksmarknaden:)
    Du är säkert välkommen att kontakta det apotek du avser besöka per telefon för att kolla om de har alla dina mediciner i lager eller om de ska beställa hem något tills dess att du kommer. Av det som framkommer här kan det vara en möjlighet för dig. Det finns även apotek som erbjuder leverans till närmaste postombud.

  2. LeoH skriver:

    Det finns säkert massor av möjligheter, Kenneth. Det jag ville visa i mitt inlägg var, att jag aldrig tidigare behövde ens fundera över vare sig telefonsamtal, postombud etc. Det var bara att ta bilen från Kyrkbyn i Bjuråker och åka till Delsbo och få min medicin.

  3. calle skriver:

    Jag är oerhört glad för avregleringen… Vi har aldrig haft ett bättre apotek sedan den infördes.

Lämna en kommentar